پیر شدن و ظهور علائم پیری روندی است که برای ما غیر قابل کنترل است. چشم اولین عضوی از صورت است که علائم پیری را زودتر از بقیه اجزای صورت نشان می دهد. پوست اطراف چشم فاقد غدد چربی، بسیار حساس و شکننده بوده و نازکترین پوست بدن در قسمت پلکها قرار دارند. بهترین کرم دور چشم برای زیر 30 سال 

 به دلیل حرکات مداوم ماهیچه ها و تغییر حالت های صورت، پوست اطراف چشم کشیده شده و خیلی زودتر از هر جای دیگر خطوط و چین و چروک آن مشخص می شود. به غیر از بالا رفتن سن برخی عوامل محیطی دیگر، نظیر: تغذیه ناسالم، مصرف دخانیات، کمبود یا فقرآهن، کم خوابی و بی خوابی های شبانه، قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش، ژنتیک و برخی بیماری ها بر ظاهر پوست دور چشم اثر می گذارند و باعث کبودی، گودی و پف دور چشم می شوند.

تمام این عوامل، ظاهری ناخوشایند را به وجود می آورند که با استفاده از محصولات مراقبتی میتوان این علائم را کاهش داد. از آنجا که چشم ناحیه ای حساس است نمی توان از هر روشی برای مراقبت از آن استفاده کرد. یک روش مطمئن، استفاده از کرم دور چشم است. پوست دور چشم خشک بوده و همواره باید مرطوب شود استفاده از مرطوب کننده می تواند رطوبت را به پوست اطراف چشم برساند اما اگر دور چشم دارای چروک و پف و تیرگی باشد دیگر مرطوب کننده کمکی به درمان نمی کند و باید از محصولات تخصصی کمک گرفت.

کرم های دور چشم ترکیبات بیشتری دارند و خیلی بهتر از مرطوب کننده ها عمل می کنند. کرم های دور چشم برای کاهش چین و چروک و کاهش تیرگی و پف دور چشم فرموله شده اند در حالی که کرم مرطوب کننده همچین اثری ندارند. این محصولات با ترکیبات غلیظ حاوی رتینول، ویتامین C و کافئین، پوست اطراف چشم را محافظت و آبرسانی می کنند و علاوه بر خاصیت ضد چروک با افزایش گردش خون در اطراف چشم باعث روشن شدن و کاهش تیرگی دور چشم می شوند.  

 

بهترین کرم دور چشم مناسب سن شما و چگونگی انتخاب کرم دور چشم
به نظر می رسد که مراقبت از دورچشم ها حتی در سنین خیلی کم می تواند تاثیر زیادی داشته باشد. کرم های دور چشم مخصوص سنین مختلف را بشناسید. پوست اطراف چشم شما نازک تر و حساس تر از سایر قسمت های صورت است. ناحیه چشم شما مستعد پف کردگی، خشکی، خطوط نازک و حلقه های تیره می باشد.
برای مقابله با این مسائل، سعی کنید از کرم دور چشم یا هر چیز مناسب دیگری برای تسکین و آب رسانی کردن آن، استفاده کنید. بسته به نیاز های مراقبتی پوستتان ممکن است کرم دور چشم یا بالم چشم را انتخاب کنید، پس از پیدا کردن محصول مناسب، می توانید نحوه استفاده آن را به درستی یاد بگیرید. 

انتخاب کرم دور چشم مناسب
برای خطوط نازک دور چشم، به دنبال کرم های حاوی رتینول باشید، رتینول و ویتامین آ می توانند سلول های پوست شما را برای احیا و تولید کلاژن تحریک کنند. این کرم ها موجب بهبود خطوط و چین چروک در ناحیه ی دور چشم خواهند شد. مواد تشکیل دهنده این کرم ها هم چنین می توانند آسیب هایی که نور خوشید به چشم هایتان می رسانند، مانند لکه های حاصل از نور خورشید، را خنثی کنند.

 فقط مقدار کمی از کرم چشم همراه با رتینول و ویتامین A استفاده کنید، زیرا استفاده زیاد از آن باعث حساسیت پوست و یا تحریک آن می شود.

رتینول می تواند پوست شما را به نور خورشید حساس سازد، بنابراین همیشه پس از استفاده از کرم دور چشم و قبل قرار گرفتن زیر نور خورشید کرم ضد آفتاب را در ناحیه اطراف چشمتان استفاده کنید.

به دنبال کرم های چشم حاوی spf باشید، به خصوص اگر آن ها حاوی رتینول و ویتامین A نیز باشند، این کار باعث می شود پوست شما از آسیب های نور خورشید محافظت شود.

 کرم چشمی را که برای التیام پف کردگی مناسب است، انتخاب کنید. پف کردگی زیر چشم ، زمانی رخ می دهد که مایع در این ناحیه جمع می شود، و باعث ورم می شود. شما ممکن است به علت آلرژی، کمبود خواب و یا رژیم غذایی نامناسب دچار پف زیر چشم شوید، کرم چشمی که حاوی کافئین یا خیار باشد، می تواند به کاهش این تورم کمک کند.

 کرم دور چشمی که مواد تشکیل دهنده آن حاوی عناصری مانند چای سبز، آلوئه ورا، روغن نارگیل، بابونه و ریشه شیرین بیان باشد می تواند برای کاهش پف و تورم مفید باشد.

 به دنبال کرم چشمی باشید که حلقه های تیره دور چشم را کاهش دهد، اگر دور چشمتان حلقه های تیره دارید، به دنبال کرم چشمی که حاوی ویتامین c، ویتامین k و کافئین است باشید، خیار و اسید کوجیک نیز مواد خوبی برای کاهش حلقه های تیره دور چشم هستند.

شما همچنین باید به کرم های چشمی که حاوی مواد تشکیل دهنده منعکس کننده نور هستند نیز توجه کنید، این کرم ها کمک خواهند کرد که این ناحیه روشن تر شود.

دور چشم 20 تا 30 سالگی
مراقبت سن ندارد، این بدین معناست که شما در هر سنی که هستید میتوانید از پوست خود مراقبت کنید. مراقبت از پوست، دور چشم، بدن و .. همگی نقش بیمه عمر دارند برای شما، اما چرا ؟

جنس پوست افراد به چندین نوع تقسیم میشود و که با توجه به چرب، خشک، مختلط و یا نرمال بودن پوست نیاز به محصولات مراقبتی دارند.

برعکس فرهنگ اروپایی ما در کشور خودمان عادت داریم به جای مراقبت از سن پایین تر و استفاده از محصولات با کیفیت، از محصولات آرایشی با پوشش بالاتر و پر زرق و برق تر استفاده کنیم!

طبق آمار و اطلاعات وزارت بهداشت و محققین جامعه شناس، سن آرایش در ایران بسیار پایین تر از حد نرمال در سطح جهانیست. این اتفاق به دلیل فرهنگ سازی نادرست، عدم آگاهی و کم بود اعتماد به نفس در بین جوانان است.

به عنوان مشاورین اویرو که روزانه صد ها نفر مراجعه کننده به داروخانه و یا بصورت آنلاین در سایت داریم، متوجه شدیم نیاز است تا درباره ی مراقبت از پوست و نتایج آن در سنین پایین تر مقالاتی بنویسیم تا حداقل قسمت اندکی از مشکلات تگرش نسل جوان برای دهه های بعدی زندگیشان برطرف شود.

مراقبت از دورچشم را جدی بگیرید
اما چرا بسیاری از افراد بجای پیشگیری از خشکی و ایجاد خطوط ریز، درست زمانی به ما مراجعه میکنند که اولین نشانه های چروک ظاهر شده؟!

یکی از باورهای نادرست رایج بین ما ایرانی ها:

( پوستت که خیلی خوبه! _ بنظر من که هیچ ایرادی نداری! )

بله ما هم این موضوع را قبول داریم تا قبل 30 سالگی ممکن است شما کوچکترین مشکلی را هم روی پوست و یا بدن خود حس نکنید، اما این به این معنا نیست که نیازی به مراقبت هم ندارید. زیبایی شما سرمایه شماست پس از آن مراقبت کنید.

اگر زیبایی برایتان اهمیت ویژه ای دارد و به دنبال محصولات با کیفیت هستید ما به شما محصولات مناسب را معرفی میکنیم:

 

منبع : https://5majour.ir/best-eye-cream/