تاریخچه رزلب 

زمینه
لوازم آرایشی را می توان به تمدنهای باستانی ردیابی کرد. به ویژه ، استفاده از رنگ لب در بین سومری ها ، مصری ها ، سوری ها ، بابلی ها ، پارس ها و یونانی ها رواج داشت. بعداً ، الیزابت اول و خانمهای دربار او لبهای خود را با سولفید جیوه قرمز رنگ کردند. سالها بود که بسته به مد روزها ، رنگ و باریک لب و گونه ها استفاده می شد.

در جامعه غربی در نیمه دوم قرن نوزدهم ، عموماً اعتقاد بر این بود که فقط زنان بی پروا رژلب می پوشند - یا اصلاً آرایش می کردند. تا قرن بیستم نبود که رژ لب و به طور کلی لوازم آرایشی پذیرش واقعی جامعه را بدست آوردند.

پیشرفت در ساخت اپلیکاتورها و لوله های فلزی باعث کاهش هزینه های آرایشی می شود. این همراه با پذیرش تازه از سوی جمعیت عمومی باعث افزایش استفاده و محبوبیت گسترده شد. تا سال 1915 ، لوله های فشرده در دسترس بودند و اولین ادعای "غیرقابل اعتماد بودن" مطرح شد.

رژ لب ها برای جذاب شدن از روند مد فعلی ساخته شده اند و در طیف گسترده ای از رنگ ها قرار می گیرند. رژ لب از رنگها و رنگدانه ها در پایه روغنی معطر روغنی ساخته شده است. قیمت خرده فروشی برای رژگونه نسبتاً پایین است و محصولات با کیفیت آن نیز کمتر از 4.00 دلار قیمت دارند. محصولات گران قیمت تری وجود دارد که قیمت کالاهای انحصاری تقریباً 50 دلار است. در عوض ، موهای زائد لبها به مراتب کمتر از 1.00 دلار خرده فروشی دارند.

لوله‌هایی که دارای رژ لب هستند از ضسبنسرس پلاستیکی ارزان قیمت برای برآمدگی لب تا فلز زینتی برای رژ لب محدود است. اندازه ها یکنواخت نیستند ، اما به طور کلی رژ لب در یک لوله 3 اینچ (7/7 سانتی متر) به طول و حدود 50/0 اینچ (1.3 سانتی متر) به قطر فروخته می شود. (کرم های لب به طور کلی از نظر طول و قطر کمی کوچکتر هستند.) این لوله دارای دو بخش ، یک پوشش و یک پایه است. پایه از دو جزء تشکیل شده است ، پیچاندن یا کشویی که باعث می شوند رژ لب برای استفاده بیشتر شود. از آنجا که ساخت لوله شامل فناوری های کاملاً متفاوتی است ، ما در اینجا فقط روی تولید رژلب تمرکز خواهیم کرد.

مواد خام
مواد اولیه موجود در رژ لب ، موم ، روغن ، الکل و رنگدانه است. موم مورد استفاده معمولاً شامل ترکیبی از سه نوع است - موم زنبور عسل ، موم candelilla یا گران قیمت camauba. موم باعث می شود تا مخلوط به شکل زیبایی و زیبایی تشخیص داده شود. روغن هایی مانند مواد معدنی ، کاستور ، لانولین یا سبزیجات به موم اضافه می شوند. عطر و رنگدانه نیز مانند مواد نگهدارنده و آنتی اکسیدان ها به آن افزوده شده و مانع از سفت شدن رژ لب می شوند. و در حالی که هر رژ لب حاوی این مؤلفه ها است ، طیف گسترده ای از ترکیبات دیگر نیز می تواند در نظر گرفته شود تا این ماده صاف یا براق و یا مرطوب شود و لبها مرطوب شود.

همانطور که هیچ استانداردی برای اندازه رژ لب و شکل ظرف وجود ندارد ، هیچ نوع مواد استاندارد و یا نسبت آن برای مواد مورد استفاده وجود ندارد. فراتر از ترکیبات پایه (موم ، روغن و آنتی اکسیدان ها) مقدار مواد مکمل بسیار متفاوت است. خود این مواد از ترکیبات ارگانیک پیچیده گرفته تا مواد کاملاً طبیعی متغیر هستند ، نسبت های آنها ویژگی های رژ لب را تعیین می کند. انتخاب رژگونه ، مانند سایر لوازم آرایشی ، یک انتخاب فردی است ، بنابراین تولید کنندگان

برای تهیه رژ لب ابتدا مواد اولیه مختلف به طور جداگانه ذوب می شود و سپس روغن ها و حلال ها با رنگدانه های رنگ مورد نظر به هم می آیند.
برای تهیه رژ لب ابتدا مواد اولیه مختلف به طور جداگانه ذوب می شود و سپس روغن ها و حلال ها با رنگدانه های رنگ مورد نظر به هم می آیند.
با تهیه طیف گسترده ای از رژ لب ها در دسترس مصرف کننده قرار گرفته اند.
به طور کلی ، موم و روغن حدود 60 درصد از رژ لب (از نظر وزن) را تشکیل می دهند ، که الکل و رنگدانه 25 درصد دیگر (از نظر وزن) تشکیل می دهند. عطر همیشه به رژ لب اضافه می شود ، اما یک درصد یا کمتر از مخلوط را تشکیل می دهد. علاوه بر استفاده از رژ لب برای رنگ آمیزی لب ها ، آستر و مداد لب نیز وجود دارد. روش های تولیدی که در اینجا توضیح داده شده است ، فقط روی رژ لب و لبهای لب تمرکز می کنند.

ساخت

رژلب
روند
فرایند تولید آسانتر است برای درک اینکه آیا آن را به عنوان سه مرحله جداگانه مشاهده می کنید: ذوب و مخلوط کردن رژ لب. ریختن مخلوط درون لوله؛ و بسته بندی محصول برای فروش از آنجا که می توان توده رژ لب را مخلوط کرده و برای استفاده بعدی ذخیره کرد ، مخلوط کردن همزمان با ریختن لازم نیست. هنگامی که رژ لب در لوله قرار گرفت ، بسته به نحوه عرضه محصول بسته بندی برای فروش خرده فروشی بسیار متغیر است.

ذوب و مخلوط کردن
1 ابتدا مواد اولیه لب برای ذوب و مخلوط کردن — جداگانه به دلیل وجود انواع مختلف مواد مورد استفاده قرار می گیرد. یک مخلوط حاوی حلال ها است ، یک دوم حاوی روغن ها و یک سوم حاوی چربی ها و مواد مومی است. اینها در ظروف استیل ضدزنگ یا سرامیکی جداگانه گرم می شوند.
2 محلول حلال و روغنهای مایع با رنگدانه های رنگی مخلوط می شوند. پس از آماده شدن توده رنگدانه ، با موم داغ مخلوط می شود. این مخلوط برای آنکه از هرگونه حباب هوا رها شود ، هم زده می شود.